بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

برّه موم و خواص درمانى آن

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰ ق.ظ

 برّه موم و خواص درمانى آن 

برّه موم یک مادۀ رزینى (صمغى) چسبناک است که زنبور عسل آن را از روى گیاهان خاصى جمع‌آورى مى‌کند و از آن معمولاً براى به‌هم چسباندن اجزاى داخلى کندو استفاده مى‌کند.

نام برّه موم (ProPolis) از (pro) (یونانى) به معنى «در جلوى» و (Polis) (یونانى) به معنى «شهر» است.

به طور ساده برّه موم ماده‌اى است که زنبورهاى عسل از آن براى مستحکم کردن و درزگیرى شهر خودشان استفاده مى‌کنند. زنبورها همچنین دیواره‌هاى داخلى حجرات 6 ضلعى مومى را قبل از قرار دادن تخم یا شهد در آن‌ها با لایه‌ى نازکى از برّه موم که حاوى آنتى‌بیوتیک‌هاى طبیعى است و جمعیت را از خطر ابتلا به بیمارى‌هاى باکتریایى و قارچى دور نگه مى‌دارد پوشش مى‌دهند.

مشهور است که برّه موم قابلیت التیام زخم‌ها را دارد و از این فرآورده‌ها به عنوان عوامل ضدعفونى‌کننده‌ى طبیعى یاد شده استفاده مى‌کنند و ادعا مى‌شود که استفاده از خمیردندان برّه موم، در برخى اختلالات پوستى، افزایش مقاومت بدن در مقابل بیمارى‌هاى عمومى، درد ناشى از زخم‌هاى معده، عفونت‌هاى جزئى و اختلالات قارچى پوست، مؤثر است.

مصریان باستان، خواص برّه‌موم را شناخته بودند و از آن براى مومیایى کردن مردگان خود بر حسب روش بسیار پیشرفته‌اى سود مى‌بردند.

یونانى‌ها که کلمۀ پروپولیس از آنها گرفته شده، آن را براى مصارف خارجى جمع‌آورى کرده و از این عصاره براى ترمیم زخم‌هاى خود استفاده مى‌کردند. این کاربرد بعدها توسط بوعلى‌سینا درکتاب قانون براى‌درمان زخم‌هایى که توسط نوک نیزه ایجاد مى‌شد مطرح شد.

 

در آداب و سنن مردمى گرجى‌ها در قرون وسطى، برّه‌موم براى مالیدن به ناف نوزاد و برق‌انداختن اسباب‌بازى‌هاى چوبى کودکان بکار مى‌رفت. یک رسالۀ پزشکى گرجى که از قرن هفدهم باقیمانده است، از برّه‌موم به عنوان داروى سل (هموپتیزى) به شرط آن که هر روز سه قطعه در سه وعده مصرف شود نام مى‌برد.

گرجى‌ها همچنین از برّه‌موم براى درمان کرم‌خوردگى‌هاى دندان نیز استفاده مى‌کردند. آنها روى دندان‌هاى بیمار، مخلوطى از عسل، روغن زیتون و برّه‌موم در مقادیر مساوى بکار مى‌بردند. کمى نزدیکتر به دوران معاصر، هنگامى که در اواخر قرن گذشته جنگ بین انگلیسى‌ها و بوئرها در آفریقا جنوبى در گرفت، برّه‌موم براى ضدعفونى زخم‌ها بکار مى‌رفت. مخلوط معروف برّه‌موم و وازلین در همین زمان تهیه شد.

  • سید محمد موسوی 09129561459

بره موم

برّه موم و خواص درمانى آن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی