بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

جمع‌آورى ژل رویال

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۴۳ ب.ظ

جمع‌آورى ژل رویال

 

ارزش غذایى و درمانى ژل رویال گسترش تولید آن را در 40 سال اخیر توجیه مى‌کند. این مادۀ گران‌قیمت مورد توجه برخى از زنبور داران قرار گرفته ولى تولید آن کار هر زنبوردارى نیست. اکثر زنبورداران حاضر نیستند مقدار ژل رویال کمى راکه در کندویشان وجود دارد بردارند زیرا ملکه و لاروهایشان شدیداً به آن نیازمند هستند. تولید ژل رویال یک کار اساسى بوده و توسط زنبورداران بسیار متخصص در آزمایشگاه‌هاى واقعى که براى این کار تنظیم شده انجام مى‌گیرد.

 

کارگران موم‌ساز، حفره‌هاى شاهانه را در دو حالت مى‌سازند:

* هنگامى که ملکه مرده باشد.

* هنگامى که جمعیت کندو خیلى زیاد مى‌شود و ملکه خود را آماده مى‌سازد تا با گروهى از زنبورهاى کندو مهاجرت کند.

در ساعات پس از مرگ ملکه، یا پس از تصمیم‌گیرى براى جابجایى، کارگران موم‌ساز، حفره‌هاى شاهانه متعددى را با بزرگ کردن سلول‌هاى تخم که نوزادان آنها دوروزه هستند، مى‌سازند.

پس از آن، زنبورهاى تغذیه‌کننده به تغذیۀ این لاروها با ژل رویال مى‌پردازند تا زمانى که روى سلول‌هاى انتخاب شده سرپوش گذاشته مى‌شود. در بخش‌هاى پیشین گفتیم که تنها یکى از این لاروها یک ملکه مى‌دهد زیرا همین یک لارو رقیبان خود را از بین خواهد برد.

تولید صنعتى ژل رویال از طریق یتیم کردن کندو با برداشتن ملکه است.

سپس قابى را که حدود 50 عدد سلول شاهانه از پیش تهیه شده برداشته و زنبوردار در هر یک از آنها یک لارو جوان و یک قطره ژل رویال گذاشته در داخل کندو قرار مى‌دهند.

تغذیه‌کنندگان این سلول‌ها را پذیرفته و لاروها را به صورتى پرورش مى‌دهند که گویى ملکۀ آینده در آنها قرار دارد. آنها مقادیر زیادى ژل رویال در هر یک از این سلول‌ها مى‌ریزند. سه روز بعد، هنگامى که زنبوردار این قاب را بر مى‌دارد، حدوداً 200 میلى‌گرم ژل رویال در هر سلول آن وجود دارد.

این روش پیوند دادن حفره‌هاى شاهانۀ از پیش تهیه شده در یک کندوى یتیم، تنها روش داراى بازدۀ تجارى است. به محض جمع‌آورى، ژل رویال در دماى پایین (کمتر از 10 درجه) نگهدارى مى‌شود تا بتوان بخوبى آن را نگهداشت و عناصر فعالۀ آن را حفظ نمود.

به صورت خالص، این ماده را مى‌توان تا 18 ماه نگهدارى کرد (برخلاف چیزى که معمولاً گفته مى‌شود) ولى به شرطى که در دماى بالاى 10 درجه قرار نگیرد.

ژل رویال را نمى‌توان به صورت خالص وارد بازار نمود زیرا حمل و نقل و نگهدارى آن، مشکلات زیادى ایجاد مى‌کند و زنجیره سرمایى آن نباید در هیچ جا متوقف شود.

 

230براى تجارتى کردن آن، زنبوداران ژل رویال بدست آمده را با عسل مخلوط مى‌کنند آن را با عسلى سیّال مخلوط مى‌کنند که خصوصاً عسل اقاقیا براى این کار مناسب است ژل رویالى را که به این ترتیب با عسل مخلوط مى‌شود، بدون هیچ گونه اشکالى مى‌توان به مدت یک سال و نیم نگاه داشت. این عسل را مى‌توان به آسانى حمل و نقل و ذخیره نموده و در معرض فروش قرار داد. البته به شرطى که با قرار دادن آن در جعبه‌هاى مقوایى که ظرف شیشه‌اى را در آن مى‌گذارند، از تابش نور حفاظت شود.

در مغازه‌هایى که تولیدات طبیعى و بهداشتى مى‌فروشند، در اکثر اوقات مى‌توان 3 گرم ژل رویال را که با 125 گرم عسل مخلوط شده باشد تهیه کرد. این بهترین نوع مخلوط است که طرز مصرف آن را مطرح و توجیه علمى مى‌کند.

  • سید محمد موسوی 09129561459

جمع‌آورى ژل رویال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی