بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

تقسیم‌بندى تجارتى عسل

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۰۰ ب.ظ

تقسیم‌بندى تجارتى عسل

 

از لحاظ مذکور تقسیم مى‌شود به عسل‌هاى:

بازارى

- طبى نامطبوع

- ناحیه‌اى

- غیربومى

- مسموم‌کننده

- زنبورکش اختصاصى.

 

عسل‌هاى بازار

عسل رمارین،

عسل لاواند،

عسل علف اسپرس،

عسل شبدر،

عسل لاواندین،

عسل گندم سیاه و غیره.

 

عسل رمارین (Romarin) : مقوى معده، نیرودهنده، زیادکننده‌ى ترشحات صفرا و قاعده‌آور است و در یرقان و نارسایى اعمال کبد مصرف مى‌شود عسل آن در درمان یرقان اثر بسیار عالى دارد این گیاه در نواحى مدیترانه تا آسیاى صغیر مى‌روید گل‌هاى آن در اردیبهشت و خرداد نشان داده مى‌شوند.

گویا اکلیل کوهى یا نوعى پونه از این گیاه بوده باشد.

عسل لاواند (Lavande) : گل‌هاى زیبا و خوشبویش ضدعفونى‌کننده‌ى قوى بوده لذا در بیمارى‌هاى تنفسى (گریپ - آسم - سیاه سرفه) و در سردرد بسیار مؤثر است.

دم‌کرده‌اش مسکّن و ضدتشنج بوده براى درمان نفخ شکم و سرگیجه و احتقان و رعشه مؤثر است. جوهر اسطوخودوس را بر دردهاى رماتیسمى بمالند ساکت مى‌شود. عطرش خوشبو و ضد سردرد است و در فرانسه معروف است، عسل آن نیز خواص گفته شده را دارد به خصوص ضدتشنج و ضدرماتیسم خوبى بوده و در درمان آسم و سیاه‌سرفه و لارنژیت و گریپ اثرات نیکویى دارد. نوعى از آن را اعراب اسطوخودوس مى‌نامند.

 

 * عسل لاواندین Lavandin

* عسل علف اسپرس (Sainfoin)

* عسل گندم سیاه (Sarrazin)

* عسل شبدر (خال‌گشنیزى (Trefle) )

* عسل گیاه نوع اریقى (Bruyer)

* عسل اقاقیا Acasia

* عسل گل‌هاى نارنج و مرکبات (Orange) : برگ نارنج ضداسکوربوت و تشنج و صفرا و ضدعفونى‌کننده است برگ و گل نارنج در درمان صرع و دم‌کرده‌ى برگ آن در بیمارى‌هاى عصبى و تشنج مفید است عصاره‌ى نارنج خواب‌آور مى‌باشد.

عسل زیزفون (شیردار) (Tilleul) که نوع وحشى و هلندى دارد و یک نوع از این گیاه در چین و بلوچستان ایران مى‌روید و داراى میوه‌اى است که به مصرف تغذیه مى‌رسد. مورد استعمال نوعى از آن ضدتشنج و معرّق بودن است.

عسل درخت پنبه Cotonnier : پوست ریشه‌ى بوته‌ى پنبه قاعده‌آور و دانه‌ى آن در صورتى که از مواد مخصوص آن جدا شود زیادکننده‌ى شیر و کازوئین آن است در آمریکا دم‌کرده‌ى دانه‌ى آن (همانند چاى خوردن) به عنوان ضد تب مورد استعمال دارد.

عسل آویشن Thyme (که بعضى آن را پونه‌ى کوهى نامند) ضدعفونى‌کننده بوده و در بیمارى‌هاى تنفسى (زکام و برنشیت) و در امراض روده‌اى مؤثر است.

 

منبع :حوزه 

  • سید محمد موسوی 09129561459

تقسیم‌بندى تجارتى عسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی