بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

انتخاب و نگهدارى عسل

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۰۹ ب.ظ

انتخاب و نگهدارى عسل

در انتخاب و نگهدارى عسل مى‌توان آن را به صورت بسته‌بندى و هم به صورت فلّه خریدارى کرد. این روزها اغلب عسل را پاستوریزه مى‌کنند، اما در بازارهاى بومى مى‌توانید انواع خام آن را نیز پیدا کنید. عسل خام که پاستوریزه و تصفیه نشده است، داراى بالاترین خواص مى‌باشد و جزء بهترین انتخاب‌ها محسوب شود. دنبال انواعى از عسل بروید که روى آن برچسب: «100% طبیعى» خورده باشد. عسل‌هاى طبیعى معمولاً نیمه‌شفاف هستند، عسل‌هاى کرمى‌رنگ، غیرشفاف هستند و با افزودن بلور عسل به عسل مایع درست مى‌شوند. عسل با کیفیت ویژه، از نکتار گل‌هاى مختلف مانند سنبل و آویشن و غیره استحصال مى‌شود.

عسل در محدودۀ رنگ‌هاى متفاوتى از جمله سفید، کهربایى، قرمز، قهوه‌اى و تقریباً سیاه درست مى‌شود.

طعم و حالت آن به شهد گل‌هایى که عسل از آن تهیه مى‌شود، بستگى دارد. بیشتر زنبورها عسل را از شهد گل‌هایى نظیر شبدر، یونجه، خلنگ، و اقاقیا درست مى‌کنند، اما مى‌توان گفت که عسل از گل‌هاى متفاوت از جمله سنبل و آویشن نیز مى‌تواند گرفته شود و به صورت فراوان در دسترس مى‌باشند.

به خاطر داشته باشید که هر چه عسل پررنگ‌تر باشد، طعم آن تند و تیزتر است.

مى‌بایست عسل را در یک ظرف در بسته نگهدارى کنید و از ورود هوا به داخل آن جلوگیرى نمایید. اگر عسل را در محلى خشک و خنک نگهدارى کنید، مى‌توانید براى زمان نامحدود از آن استفاده نمایید. دلیل این امر وجود مقدار زیادى هیدرات‌هاى کربن و PH اسیدى بالاى در آن مى‌باشد که از رشد هر گونه میکرو ارگانیسمى جلوگیرى مى نماید. اگر عسل را در محل سرد نگهدارى کنید، غلیظ و سفت مى‌شود و اگر آن را در محل گرمى نگهدارى کنید رنگ آن تیره شده و طعم اولیه خود را از دست مى‌دهد.

عسل چیست‌؟

عسل مادۀ شیرین و غلیظى است که توسط زنبوران عسل از شهد گل گیاهان جمع‌آورى شده و تغییر شکل مى‌یابد و سپس در داخل سلول‌هاى مومى کندو ذخیره مى‌شود.

به‌طور مختصر مراحل تبدیل شهد به عسل عبارتند از:

تبخیر فعال و غیرفعال آب،

افزودن بزاق زنبور عسل شامل : آنزیم‌هاى اینورتاز Invertase ، دیاستاز Diastase ، گلوکز اکسیداز GlucoseOxidase ، پرولین Proline و استیل کولین a.oAcetylcholinea.o مى‌باشد.

زنبوران به شهد، آنزیمى به نام اینورتاز، ساکاراز مى‌افزایند که باعث تغییرات شیمیایى مهمى شده و در نتیجه قند بیشترى نسبت به شهد بدون آنزیم تولیدکنند.

عسل علاوه بر گلوکز و فروکتوز (حدود 70 درصد وزن خشک عسل) داراى قندها، آمینواسیدها، مشتقات معدنى، استیل کولین، مواد ضد باکترى، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و نیز سایر مشتقات گیاهى است. با توجه به ترکیبات پیچیده عسل نمى‌توان آن را با قندهاى معمولى مقایسه نمود.

  • سید محمد موسوی 09129561459

انتخاب و نگهدارى عسل

شهد

عسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی