بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

خواص عسل همراه با موم

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۰۸ ق.ظ

خواص عسل همراه با موم

 

موم داراى خواص درمانى است که زنبورداران آنها را به‌خوبى مى‌شناسند. آنها اهمیت جویدن عسل همراه با موم را در موارد بسیارى به شما خواهند گفت:

علیه سینوزیت مزمن.

در صورت زکام یا برونشیت.

براى تقویت لثه‌ها.

علیه آسم.

مصرف عسل همراه با موم یا عسل موم‌دار براى معده نیز مفید است، زیرا موهاى اضافى که همراه برخى غذاها وارد محیط معده و دستگاه گوارش مى‌شوند توسط موم عسل جذب و جمع‌آورى شده و به بیرون رانده و دفع مى‌شوند.

در برخى مغازه‌ها عسل همراه با موم عرضه مى‌شود. واضح است که خواص عسل همراه با موم، بخاطر برّه‌مومى است که در موم وجود دارد. ولى این برّه‌موم آنقدر کم است که اکثر اوقات بهتر است برّه‌موم خالص را بجوید.

استفاده از موم شبکه‌اى

زمانى که کندوها ثابت بودند، موم درآمد خوبى براى زنبورداران داشت. ولى امروزه در حالى که کندوهاى داراى قاب متحرک عمومیت پیدا کرده‌اند، زنبورداران به ندرت مى‌فروشند و اکثریت از این کار خوددارى مى‌کنند و استفادۀ مجدد از شان‌ها پس از قرار دادن آنها در اکستراکتور مرسوم است. تنها مومى که زنبورداران در اختیار دارند، مومى است که ایشان با جمع کردن درپوش حفره‌ها، قاب‌هاى کهنه یا شکستگى شبکه‌ها در هنگام عسل‌کشى بدست مى‌آورند. مقدار این موم، چیزى در حدود یک کیلو و نیم براى هر صد کیلو عسل مى‌باشد. آنها این موم را به کارخانه مى‌دهند که پس از تصفیه، مجدداً ورق‌هاى موم شبکه‌بندى شده به ایشان مى‌دهد.

زنبورداران ترجیح مى‌دهند قاب‌هایى را که در آنها شبکه‌هاى موم وجود دارد در قسمت ذخیرۀ عسل کندو بگذارند تا زنبورها تنها کارشان پر ساختن آنها باشد. به این ترتیب، زنبورداران عمداً تولید موم را به خاطر دلایل اقتصادى متوقف مى‌سازند زیرا براى ساختن یک کیلوگرم موم، زنبور باید ده کیلوگرم عسل مصرف کند و این کار با در نظرگرفتن نسبت ارزش عسل به موم، به هیچ وجه اقتصادى نیست.

بنابراین، اکثر اوقات، زنبورداران ترجیح مى‌دهند ترشح موم را محدود سازند تا ذخیرۀ عسل بیش از حد از بین نرود.

  • سید محمد موسوی 09129561459

خواص عسل همراه با موم

موم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی