بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

بهترین عسل ایران

بهترین عسل ایران

فروش عسل طبیعی و آزمایش شده بصورت جزیی و کلی وسایر محصولات زنبور عسل به تمام کشور سید محمد موسوی09129561459

سوره نحل آیات 68 و 69 از قران کریم


وَ أَوْحى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعْرِشُونَ
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فِیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْم یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه:
68 ـ و پروردگار تو به زنبور عسل «وحى» و (الهام غریزى) نمود که: «از کوهها و درختان و داربستهائى که مردم مى سازند، خانه هائى برگزین!.
69 ـ سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههائى را که پروردگارت براى تو تعیین کرده است، به راحتى بپیما»، از درون شکم آنها، نوشیدنى با رنگهاى مختلف خارج مى شود که در آن، شفا براى مردم است; به یقین در این امر، نشانه روشنى است براى جمعیتى که مى اندیشند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات
اگ -->

چگونگى فرایند تولید عسل به‌وسیله زنبور

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

چگونگى فرایند تولید عسل به‌وسیله زنبور

هر زنبور عسل که به صحرا مى‌رود تا مجدد به کندوى خود برگردد، زمان رفت و برگشت و جمع‌آورى محصول سه دقیقه طول مى‌کشد، در حالى که هر ساعت به طور متوسط 250 گل را مى‌مکد و از شیرۀ گل که در شهددان گل قرار گرفته مى‌مکد.

زنبورى که صبح براى مکیدن شهد گل مأموریت مى‌یابد، عصر همان روز به کار دیگر مشغول مى‌شود و یا اگر دو روز شیرۀ گل بمکد و ببرد، روز سوم پولن (گرده‌ى گل) را مى‌برد.

آنچه براى زنبور اهمیت دارد، پرورش گیاه موردعلاقه وى و وجود آن تا شعاع 3 کیلومترى کندو است، و این که آیا حلقۀ گل عمیق است و زبان زنبور به ته آن مى‌رسد یا نمى‌رسد. زنبور در بین راه مقدارى دیاستاز از نوع اینورتاز به داخل آن ترشح مى‌کند و مقدارى از آب شهد از کیسه، جذب بدنش مى‌شود. سپس به کندو رفته و شهد نارس را به داخل سلول‌هایش ریخته و هنگام شب از کندو خارج نمى‌شود. زنبور عسل شهد را مجدداً به داخل کیسۀ ذخیره خود برده و دوباره آنزیم دیاستاز را به آن مى‌افزاید و همچنین رطوبت آن را جذب مى‌کند. این عمل را آنقدر انجام مى‌دهد تا شهد کاملاً غلیظ شده و تبدیل به عسل رسیده گردد.

ملاحظهمى‌فرمایید تهیه عسل کار بسیار دشوارى است که هر زنبور در طول زندگى‌اش فقط 1 قاشق مرباخورى از آن تهیه مى‌کند. در نهایت زنبور براى تمیز ماندن عسل روى آن را با یک لایه موم مى‌پوشاند و موم عسل بر خلاف تصور بسیارى از مردم، مدفوع زنبور نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی